Senioritanssi

Senioritanssijat kokoontuvat palvelukeskuksessa
maanantaisin klo 14.15 - 15.45.

Tervetuloa mukaan iloiseen joukkoomme!

Ikäinstituutti määrittelee senioritanssin näin:
"Senioritanssi on ikäihmisille kehitetty eurooppalainen liikuntamuoto, josta voivat nauttia liikkumiskyvyltään erilaiset ihmiset. Senioritanssit ovat rentoja seuratansseja, joilla kullakin on oma nimi, koreografia, luonne ja musiikki. Senioritansseja voi tanssia seisten tai istuen."

Monia vuosia senioritanssia yhdistyksessämme ohjannut Pipsa Enberg kertoo harrastuksesta näin:

"Rentoa tanssia se on, mutta en kutsuisi tansseja seuratansseiksi enkä kansantanhuiksi. Lavatanssin määritelmä ei myöskään oikein istu; niissä toinen vie ja toinen seuraa.

Senioritanssien salaisuus on kunkin tanssin oma koreografia, jota seurataan. Siinä kropan lisäksi myös aivot joutuvat töihin. Aivotoiminnan ja muistin lisäksi tanssiessa paranee tasapaino, koordinaatiokyky ja liikkuvuus.

Senioritanssi on kivaa! Tansseja on erilaisia; harjoittelemme lattareita, sambaa, rumbaa, tangoa, valssia ym. Jotkut tanssit ovat paritansseja, jotkut tanssitaan piirissä, jotkut vapaasti salissa. Ja tietenkin on myös istumatansseja.

Paria et tarvitse etkä vanhaa tanssitaustaa. Tavalliset vaatteet ja luistavat kengät riittävät varustukseksi. Hyvästä rytmitajusta on toki hyötyä oppimisessa.

Kertaamme ja opettelemme tansseja aina uudelleen ja uudelleen. Seuraavalla tunnilla kun olemme jo unohtaneet kaiken... Oppimisen iloa koemme, kun olemme vihdoin oppineet jonkun koreografialtaan vaativan tanssin.

Meillä on hauskaa ja mukava porukka, johon mielellämme toivoisimme lisää osanottajia. Tanssi sujuu paremmin, kun on tarpeeksi pareja. Emme me koko aikaa tanssi, vaan välillä pidämme juomataukoa ja parannamme maailmaa. Jos joku tanssi tuntuu kropassa liian hankalalta, voi pitää taukoa.

Tule kokeilemaan ja tutustumaan! Kokoonnumme maanantaisin klo 14.15 palvelukeskuksen salissa. Ja jos sitten tunnet kiinnostusta ryhtyä myös ohjaajaksi, niin yhdistyksemme kustantaa kurssit."

Lisätietoja saat Pipsalta, puh 050 5877055, sposti pipsa.enberg@gmail.com