Hallituksen tiedote

9.9.2020

Hallituksen kokouksessa 4.9.2020 käsiteltiin yhdistyksen toimintaa syyskaudella ja siitä lähetettiin tiedote jäsenille sähköpostilla ja postitse niille jäsenille, joilla ei ole sähköpostia.

TIEDOTE

Hallituksen kokouksessa 4.9.2020 käsitellyistä ja päätetyistä asioista

Koronaviruspandemia valitettavasti vaikuttaa vielä yhdistyksen syyskauden 2020 toimintaan.

Helsingin kaupunki on ilmoittanut, että mm. Munkkiniemen palvelukeskus pysyy suljettuna toistaiseksi. Koska yhdistyksen luennot on pidetty palvelukeskuksessa eikä korvaavaa tilaa luentojen pitämiselle ole löydetty eivätkä luentojen pitäjät tiedusteltaessa ole ilmoittaneet halukkuutta pitää esitystään etäyhteyksillä esim. TEAMSin välityksellä, on kaikki syyskaudeksi suunnitellut luennnot peruutettu. Mahdollisuutta siirtää luentoja vuoden 2021 puolelle selvitetään.

Retket, matkat ja tutustumiskäynnit ovat myös peruutettu.

Taidenäyttelyistä Amos Rexin näyttelyyn Egyptin loisto järjestetään kaksi opastettua kierrosta 2 päivänä marraskuuta 2020, ensimmäinen klo 11.15 ja toinen samana päivänä klo 12.15. Kumpaankin kierrokseen mahtuu 15. Näyttely muodostaa kokonaisuuden Tallinnan Kumussa samanaikaisesti järjestettävän näyttelyn kanssa. Käynti Tallinnan Kumuun järjestetään mahdollisesti vuoden 2021 puolella. Ilmoittautumiset näyttelyyn Leenalle 2.10.2020 mennessä puh. 044 222 1242 tai leenalehtonen95@gmail.com. Lipun hinta museokortilla 7€, ilman museokorttia 22 €. Eräpäivä 19.10.2020. Munkkiniemen kansalliset seniorit ry FI51 66010003228657. Viite 2118. Museo on antanut ohjeita museoon saapumisesta ja nämä ohjeet ilmoitetaan niille ilmoittautuneille, jotka mahtuvat mukaan.

Ennakkotietona jäsenille, että Didrischenin taidemuseon van Gogh näyttelyn opastetut kierrokset on siirretty syyskuulta tammikuulle 2021, kaksi opastusta 13.1.2021 ja yksi opastus 20.1.2021. Näistä tarkemmin myöhemmissä jäsentiedotteissa.

Yhdistys on varannut lippuja Kansallisteatterissa esitettävään kahteen näytelmään Hitler ja Blondi 3.10.2020 sekä Kaikki äidistäni 24.10.2020. Kaikki äidistäni näytelmään ilmoittautuminen viimeistään 21.9.2020. Teatteriesitykset ovat siis yhdistyksen syksyn ohjelmassa.

Uusien jäsenten tilaisuus vuodelta 2020 peruutetaan ja siirretään pidettäväksi vuoden 2021 kevätpuolella siihen mennessä jäseniksi ilmoittautuneille. Kutsu tulee erikseen.

Samoin perinteiset syntymäpäiväjuhlat vuoden 2020 osalta siirretään pidettäviksi vuoden 2021 puolella. Kutsu näihinkin juhliin tulee erikseen.

Kerhot

Kerhoista Muistikerho ja Kirjallisuuskerho kokoontuvat Cafe Torpanrannassa. Kerhojen vetäjät ovat yhteydessä kerholaisiin.  Senioritanssijat eivät kokoonnu vielä syyskuussa.

Kulttuurikävelijät kokoontuvat ympäri vuoden Laajalahden aukiolla tiistaisin klo 11. Syys- lokakuussa kävelyt ovat parittomina viikkoina ja parillisina viikkoina käydään näyttelyissä. Ei tarvitse ilmoittautua.

Jos innokkaita kävelijöitä tulee paljon, voidaan kokoontua myös torstaisin (sama aika, sama paikka). Torstaisin käveltäisiin vain Munkkiniemessä ja sen ympäristössä. Tähän ryhmään tarvittaisiin vetäjä, joka ilmoittaa kävelijöiden lukumäärän yhdistyksen sihteerille kunkin kuukauden lopussa. Tehtävästä kiinnostunutta pyydetään ottamaan yhteys Eeva-Tuulikki Niinikankaaseen p. 050 320 3258 tai puput@kolumbus.fi.

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidetään torstaina lokakuun 22 päivä 2020 kello 13.00–14.00 Allergiatalon auditoriossa Paciuksenkatu 19, 00270 Helsinki. Kokouksessa käsitellään mm. yhdistyksen nimen muuttamisesta tehty aloite. Kokoukseen tulee ilmoittautua. Kokouskutsussa tarkemmat tiedot ja se toimitetaan myöhemmin.

Joulukuun loppupuolella lähetetään jäsenille sähköpostiviestinä ja paperiversiona jäsenkirje vuoden 2021 kevätkauden toiminnasta.

Munkkiniemen kansalliset seniorit yhdistyksen verkkosivuilla https://munkkiniemi.senioriyhdistys.fi etusivun ajankohtaista otsakkeen alla informoidaan ajankohtaisista asioista.